Omavalvontasuunnitelma
1.1 Palveluntuottajan ja palveluyksikön perustiedot
Yritys: Tmi Juliana Libnitskaya
Palveluyksikön nimi: Koulutettu hieroja
Juliana Libnitskaya
Y-tunnus: 2961145-4
Yrityksen ja palveluyksikön osoite: Rautatienkatu 2a 48100 Kotka
1.2 Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet
Yritys Tmi Juliana Libnitskaya tarjoaa palveluyksikössään koulutetun hierojan palveluja suoraan yksityisasiakkaille. Yrityksen toiminta-ajatuksena on tarjota laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluja, jotka tukevat asiakkaiden hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä. Yritys tarjoaa palveluja vastaanotollaan Kotkansaarella.
Vuosittainen asiakasmäärä n. 200-350 vuodessa.
Yrityksen vastuuhenkilö: Juliana Libnitskaya, 044 975 4807, tmijulianalibnitskaya@gmail.com
1.3 Palveluiden laatu
Laadunvalvontaa toteutetaan seuraamalla asiakaspalautetta, ja tekemällä niiden perusteella kehittäviä toimenpiteitä.
Palveluyksikön työntekijä on koulutettu terveydenhuollon ammattilainen. Työntekijä käy vuosittain täydennyskoulutuksissa ylläpitäen omaa osaamistaan. Potilasturvallisuus varmistetaan käyttämällä ammattikäyttöön tarkoitettua välineistöä ja käyttämällä niitä vain siihen suunniteltuihin tarkoituksiin, huolehtimalla päivittäisestä tilojen hygieniasta, asettamalla laitteet käyttökieltoon, jos ne vioittuvat ja voisivat aiheuttaa vaaraa, sekä huolehtimalla kohdan 1.9 mukaisista tarkastustoimenpiteistä.
Näistä vastaa yrityksen vastuuhenkilö.
1.4 Asiakkaan ja potilaan asema ja oikeudet
Asiakkaiden ja potilaiden pääsy palveluihin varmistetaan tarjoamalla selkeät yhteystiedot ja aukioloajat yrityksen verkkosivuilla. Ajanvaraus voidaan tehdä sähköisen ajanvarausjärjestelmän kautta ympäri vuorokauden tai puhelimitse arkipäivisin klo 8-16. Verkkosivusto sisältää yksityiskohtaiset tiedot yrityksen tarjoamista palveluista.
Hoitosuunnitelma esitetään potilaalle ensimmäisellä vastaanottokerralla, ja sitä täydennetään hoitokertojen yhteydessä manuaalisesti, kuitenkin viimeistään viiden päivän kuluessa käynnistä. Asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa hoitosuunnitelmaan, saada lisätietoa tehtävistä hoitotoimenpiteistä ja esittää toiveita. Kaikki hoitotoimenpiteet tehdään asiakkaan suostumuksella. Hoitokertomukset kirjataan asianmukaisesti asiakastietolomakkeeseen manuaalisesti, mikä takaa tietojen saatavuuden, jatkuvuuden ja turvallisuuden. Asiakastietolomakkeet säilytetään lukollisessa kaapissa.
Jos asiakas kokee tulleensa väärin hoidetuksi tai kohdelluksi, hänen tulee olla yhteydessä yrityksen vastuuhenkilöön.
1.5 Muistutusten käsittely
Asiakkaiden ja potilaiden reklamaatiot käsitellään viivytyksettä, kuitenkin kahden viikon kuluessa. Näiden käsittelystä vastaa yrityksen vastuuhenkilö.
1.6 Henkilöstö
Yrityksessä toimii yksi työntekijä, joka on Valviran Julkiterhikkiin rekisteröity koulutettu hieroja. Työntekijä kouluttautuu vähintään kerran vuodessa jatkokoulutuksissa.
Työntekijällä on oltava voimassa vähintään EA1-tason ensiapukoulutus. Tiloissa toimivilla on tiedossaan sammutuslaitteiden, sähköpääkeskuksen, yksikön vesisulun sijainnit sekä pää- ja varapoistumistiet.
1.7 Asiakas- ja potilastyöhön osallistuvan henkilöstön riittävyyden seuranta
Asiakas- ja potilastyötä tekee yksi työntekijä, joka palvelee ajanvarauksen perusteella. Aikoja tulee tarjota viimeistään neljän viikon päähän ajanvaraushetkestä, pois lukien sairauslomasta johtuvat poikkeustilanteet.
1.8 Monialainen yhteistyö ja palvelun koordinointi
Yhteistyö asiakkaan kanssa tapahtuu pääsääntöisesti puhelimitse ja sähköpostitse.
1.9 Toimitilat- ja välineet
Yrityksen hoitotila sijaitsee osoitteessa Rautatienkatu 2a. Tila on kooltaan 20m². Odotustila ja asiakas wc erillisessä tilassa. Hoitotilaan saapuminen ei ole täysin esteetön, rappukäytävässä on noin 10 rappusta.
Hoitotilan yksityisyys on suojattu visuaalisesti muilta asiakkailta. Hoitotilassa on sähköinen hoitopöytä.
Sähköisten laitteiden kunto tulee tarkastaa silmämääräisesti päivittäin ja asettaa ne vioittuessaan käyttökieltoon korjaukseen saakka.
Yrityksen vastuuhenkilö vastaa sähkölaitteiden sekä poistumisteiden kunnosta. Yrityksessä työskentelevä tarkistaa ja huolehtii päivittäin työvälineidensä kunnosta, työtilojen siisteydestä ja hygieenisyydestä sekä poistumisteiden esteettömyydestä.
1.10 Asiakas- ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja
Asiakkaan perustietoja käsitellään ajanvarausjärjestelmässä. Ajanvarausjärjestelmässä ei saa käsitellä potilastietoja. Asiakastiedot kirjataan asiakastietolomakkeeseen. Asiakastietolomakkeet säilytetään asianmukaisesti lukollisessa kaapissa.
1.11 Säännöllisesti kerättävän ja muun palautteen huomioiminen
Palautetta kerätään sähköisten kanavien avulla, kuten Google Business ja Facebook-sivujen kautta.
1.12 Julkaiseminen, toteutumisen seuranta ja päivittäminen
Omavalvontasuunnitelma on julkaistu yrityksen verkkosivuilla osoitteessa www.julianalibnitskaya.fi
Jos omavalvontasuunnitelmassa havaitaan puutteita, tulee ne korjata kahden viikon kuluessa virheiden havaitsemisesta.